...

Ok, dags för lite skolsnack igen, jag har ett problem!
Rättare sagt, inget problem.. däremot en möjlighet att ändra mitt schema lite.. det är nämligen så att vi läser naturkunskap B, den kursen är tydligen väldigt lik biologi B så att våra lärare tycker att vi med hjälp av någon typ av inlämning eller så kan få betyg i biologi B också även om vi inte har den på schemat.. eftersom biologi B är en 50-poängskurs betyder det att jag har mer poäng än jag behöver ifall jag läser den, men här kommer det roliga.. då kan jag ju ta bort en av mina valbara 50-poängskurser. Hur smart är inte det???
jag väljer alltså att ta bort en lektion i veckan och istället få betyg i en kurs som inte ligger på schemat utan att man får jobba lite självständigare vid sidan av för att få betyg i den.
LÄTT att jag gör det, jag vill ju inte ödsla mer tid i skolan än nödvändigt liksom :)
nu gäller det bara att kolla upp med lärarna så det veeeeeeerkligen gäller, så jag inte hoppar av en kurs och sen står man där med skägget i brevlådan liksom, inte så jäkla kul.

Nu är bara kruxet, vilken kurs ska jag välja? mina valbara i trean är engelska c, moderna träningsformer och biologi breddning, jag tror jag kommer ta bort moderna träningsformer faktiskt, den är 50 poäng och ligger rätt tråkigt till på torsdag eftermiddag när man vill hem och sova. Ska höra lite med stina också ifall hon har funderat på detta :)


Så kommer mitt schema se ut isåfall, vi får väl se hur det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback